Followers

Thursday 21 November 2013

hari pertama exam 1

Pagi itu macam pagi pagi biasa. Bangun subuh dan tidur semula. Hal ini seakan menjadi darah daging. Walaupun tahu benda tidur selepas subuh sangatlah tidak elok lebih lebih lagi untuk pelajar. Bilik aku ditingkat bawah. Rumah sewa aku ini ada tiga bilik. Dua diatas, satu dibawah, dekat dengan dapur. Kicauan burung lunak seperti pagi sebelumnya. Deruan enjin kenderaan sekali skala kedengaran. Final exam pukul 2.30 petang tidaklah membuatkan aku rushing.

Jam penggera di telefon aku settingkan pada angka 8.30 pagi. Waktu yang sedang sedang untuk aku mengulangkaji atau dalam bahasa lainnya perangat hafalan semalam. Baju untuk aku masuk exam smart tergantung dalam almari. Smart disini bukanlah dengan siap line size yang tajam selepas diiron. Smart disini ialah baru basuh dan berbau sabun pencuci sahaja. Aku ni jenis steady, baju untuk hadir ke kelas kebanyakkan payah renyuk atau kedut. Kalaupun ada kedut ianya tidak kelihatan begitu ketara. Aku pilih baju kemeja style raihan, leher cekak musang berbulu ayam, tangan cekak. Seluar khaki warna hitam dan kasut hitam. Tidak lupa juga kufiah hitam ada tulis kedah sejahtera.

Aku sarapan roti gardenia yang tujuh kupang dengan ayaq suam. Breakfast ni jarang aku skip. Aku ada terbaca bahawa breakfast sangat penting untuk memulakan hari, lebih lebih lagi sebagai pelajar. Selain membekalkan tenaga, ianya dapat memberikan oksigen kepada otak.

Selesai perangat apa yang perlu, aku pakai segala baju untuk hadir exam. Konfiden level aku tinggi bukan main.Makan tengahari juga sudah.

Bersambung.......

No comments:

Post a Comment